15 اسفند 1401
145

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گنبدکاووس گفت: به مناسبت هفته جوان و با حضور مسئولان استانی و شهرستان گنبدکاووس نخستین خانه مسافر گنبدکاووس با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

نخستین خانه مسافر گنبدکاووس با سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد تومان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مریم آق اتابای ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های گردشگری و خانه های اقامتی در روستای آقچه لی اظهار کرد: امروز به مناسبت هفته جوان طرح گردشگری و نخستین خانه مسافر گنبدکاووس با سرمایه گذاری دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مساحت ۲۵۰ مترمربع عرصه و ۱۴۰ متر مربع اعیان به بهره برداری رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به هزینه بالای تاسیس هتل خاطرنشان کرد: خانه مسافر به عنوان تاسیسات گردشگری همچون هتل و مسافرخانه رسمیت یافته و بستر خوبی برای جذب گردشگر در مناطق مختلف استان و گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: با رشد و توسعه فناوری اطلاعات ، خدمات اجاره خانه مسافر در بستر سایت های اجاره خانه توسعه پیدا کرده که با توجه به کمبود زیرساخت های اقامتی کشور و هزینه بالای تاسیس هتل می تواند در جذب گردشگر و ماندگاری آنها موثر باشد.

آق اتابای گفت: در حال حاضر ۱۵ تاسیسات گردشگری و ۹ واحداقامتی شامل هتل، خانه مسافر، بوم گردی و غیره با مجموع تعداد ۶۹ پرسنل، حدود ۱۰۰ اتاق و ۳۷۰ تخت در گنبدکاووس فعالیت می کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir